Echocentrum Espérance

Afspraak maken

Nadat je een voorlichtingsgesprek hebt gehad bij jouw verloskundige of gynaecoloog kun je een afspraak bij ons maken voor een echo. In de meeste gevallen stuurt de verloskundige een aanvraagformulier naar ons centrum en neemt onze assistente binnen 5 werkdagen contact met je op om een afspraak te maken. Je krijgt geen papieren aanvraagformulier meer mee van je verloskundige want deze is al digitaal (en veilig) verstuurd naar ons centrum. Als je onder controle bent van de gynaecoloog dan dien je nog wel zelf een afspraak te maken voor de echo. Dat kan op de volgende manieren:

 

Via onderstaand formulier

of

Na verzenden krijg je automatisch een bevestiging per e-mail

Telefonisch contact

Telefonisch kun je ons bereiken van maandag tot en met donderdag van 9.00 uur tot 13.00 uur op telefoonnummer 026-3614892.
Het maken van een telefonische afspraak neemt enige tijd in beslag en het kan voorkomen dat de lijn bezet is als je belt. Je kunt dan alsnog kiezen om via de website het formulier in te vullen en te versturen. De assistente belt je zo spoedig mogelijk terug.
Aan de telefoon zal de assistente een aantal gegevens aan je vragen. Naast jouw persoons- en adresgegevens vraagt ze naar jouw BSN (burgerservicenummer) en het polisnummer van jouw ziektekostenverzekeraar. Deze nummers staan op je zorgverzekeringspas, daarom is het handig als de pas bij de hand hebt. Je BSN vind je op je rijbewijs of paspoort.

Om het onderzoek in te plannen in de meest geschikte periode van uw zwangerschap zal de assistente vragen naar de datum van jouw laatste menstruatie of naar de uitgerekende geboortedatum.

 

Afspraaktijden

Voor alle onderzoeken is een bepaalde tijd uitgetrokken. Meestal is het onderzoek goed in de daarvoor bestemde tijd af te ronden. Aangezien de echoscopiste te maken heeft met een strak geplande agenda vragen wij je ervoor te zorgen op tijd aanwezig te zijn.
Voor actuele informatie over bereikbaarheid met openbaar vervoer kunt u https://9292.nl/  raadplegen.

Als je niet op tijd aanwezig bent – ook al kun je daar zelf niets aan doen – zal de echoscopiste met je overleggen of er nog voldoende tijd is om het onderzoek (gedeeltelijk) te verrichten. Indien de tijd hiervoor tekort is, wordt er met jou gekeken of een nieuwe/vervolg afspraak ingepland kan worden. Dit omdat we een kwalitatief goed onderzoek willen verrichten en de wachttijd voor de zwangeren die na jou een afspraak hebben niet willen laten oplopen.

Hoewel we proberen de afspraaktijden zoveel mogelijk aan te houden, kan het voorkomen dat je wat langer moet wachten. Het onderzoek kan meer tijd in beslag nemen doordat de beeldvorming bemoeilijkt wordt door de ligging of de bewegingen van het kindje. Dit geldt ook voor strakke buikspieren, een forsere bouw of een wat dikkere buikwand van de moeder. Afwijkende beelden kunnen eveneens de oorzaak zijn dat er meer tijd nodig is om het onderzoek goed uit te voeren. De echoscopiste zal haar uiterste best doen om het onderzoek in de daarvoor gereserveerde tijd uit te voeren, echter de kwaliteit van het onderzoek staat voorop. Wij vragen jouw begrip hiervoor.

COVID-maatregelen

Beste zwangere,

Ook wij willen ons graag houden aan de huidige COVID-maatregelen.

Voor ons centrum geldt dat je maximaal 1 persoon mee mag nemen naar de echo. Dat kan je partner of een huisgenoot zijn.
Tevens is het dragen van een mondkapje verplicht bij binnenkomst in het gebouw en tijdens de echo.

Bij klachten als hoesten, niezen, koorts en neusverkoudheid verzoeken wij jou om de afspraak telefonisch te verzetten: 026-3614892
Een partner met klachten mag niet mee naar binnen.

Alle andere informatie omtrent de huidige maatregelen kun je vinden op onze website.

Alvast bedankt voor je medewerking!

Team Echocentrum Espérance